Sunday, October 30, 2011

Akal kata CEPAT! Hati kata SABAR!

Semalam tidur pukul 4am dan paginya bangun 8am tapi terasa sangat segar.Kemudian saya mengemas,menyapu,mengemop dan sekarang rumah saya ''blinkblink'' hasil kerja tangan saya yang jarang-jarang sekali berlaku.Sarapan pun saya sudah sediakan seteko teh dan roti gardenia berinti se-kaya.Maklumlah ini sarapan orang bujang.


Beberapa minggu lepas saya pernah menulis tentang saya yang berpindah rumah.Boleh baca di Lost Connection .Walaupun sudah berminggu namun masih ada lagi barang yang belum diangkat keluar.Kadang-kadang saya geram dengan perangai bertangguh saya ini namun saya tidak boleh nak kata apa-apa memandang saya pun bergantung kepada orang lain untuk membantu saya membuat kerja-kerja pindah tersebut.Akal yang bijak kata cepat supaya semuanya selesai namun hati ini masih boleh bersabar.

Apa yang menarik hari Ahad ini?Hanya kerja-kerja pindah barang dan saya dapat kesemua bag saya kembali=)


No comments:

tweet..

Followers

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers