Wednesday, November 3, 2010

NASI BUBUR + SAMBAL KICAP MANIS

Saya tgah tunggu nak tgk citer Chinta kat tv3 so saya rasa baik habiskan draft ni dululah.Harini saya rasa malas ckit nak masak berat2 jadinya buat bubur sajolah=)Tu pun saya main letak jer ape yg ada.

tadaaa....

Tu jelah yg saya makan harini.Cepat pulak rasa kenyang.=P.Saya tambahkan bahan2 seperti dibawah ni nak kasi kaler ckit carrot + telur + ikan bilis goreng.Klu ikutkan saya biasa makan bubur dgn sambal belacan.hehe


Nak rasa lagi sedap tambahkan dgn sambal kicap manis.Kicap ni saya buat lebih sbb comfirm tak cukup nnt.=)


sorry pic tak clear sgt saya ambik pakai camera hp jer...

SENARAI LAGU YG LAYAK KE PERINGKAT SEPARUH AKHIR MUZIK-MUZIK.

Tahniah kepada komposer,penulis lirik dan artis yg layak ke peringkat separuh akhir muzik-muzik.Berikut adalah 30 lagu yg layak memasuki separuh akhir muzik-muzik:

Inilah Cinta – Akim / Akim / Akim
Sejujur Hatimu – Adibah Noor / Azlan Abu Hassan
Sofea Jane – Black / Shah Kamikaze & Iswandy / Farril
Kau Harus Ada- Hujan / Noh Hujan / Noh Hujan
Adrenalin – Faizal Tahir / Audi Mok / Faizal Tahir
Tika Masanya – Mirwana & Hujan / Akmal Mirwana / Akmal Mirwana & Noh Hujan
Gerak Hati – Azlan & The Typwriter / Lake & Light / Lake & Light
Pelita – A.P.I / Loque / Loque
Cinta Sempurna – Yuna / Yuna / Yuna
Nadiku – Sabhi Saddi / Omar K / Zel Firdhaus
Tolong Ingatkan Aku – Ana Rafali / Ana Rafali / Ana Rafali
Kau Ada Kamu – Adira / Edry Abdul Halim / Edry Abdul Halim
Manifestasi Cinta – Fiq & Mirwana / Kunci Demak / Kunci Demak & Akmal Mirwana
Hanyut – Faizal Tahir / Audi Mok / Faizal Tahir
Jahat – Stacy / Edry Abdul Halim / Edry Abdul Halim
Cinta – Mohd / Isawandy / Iswandy
Kebahagian Dalam Perpisahan – Shahir / Edry Abdul Halim / Edry Abdul Halim
Mencari Konklusi – Hujan / Noh Hujan / Noh Hujan
Selamat Malam – Faizal Tahir / Audi Mok / Faizal Tahir
Drama King – Meet Uncle Hussain & Black / Taja / Tun Teja
Hujan Bunga Di Kuala Lumpur - Ana Rafali / Ana Rafali / Ana Rafali
Extravaganza – Bunkface / Sam Bunkface/ Bunkface
Oh Juwita – Nubhan / 6ixth Sense/ 6ixth Sense
Menggegar Dunia – Adam & Stacy / Edry Abdul Halim / Edry Abdul Halim
Susun Silang Kata – Aizat / Aizat & Anas / Aizat & Anas
Cinta Kosmik – The Fabulous Cat / Alibi Hustler / Alibi Hustler
Realiti Dewi – Alyah / Omar K/ Zel Firdhaus
Noktah Cinta – Hafiz / Ajai/ Shah Qalam
Berlari – Tomok / Audi Mok & Shahzee Ishak / Tomok
Bersamamu – Joe Flizzow / Jihan Ishak, Joeniar Arief, Koko & Syaheed / Koko & Syaheed



source

PORT LEPAK

12.30am/3 nov 2010
Klu dh bosan xde mende nak buat saya akan ke situ.Sajer tgk perangai org n tenangkan hati.Lebih kurang dh jadi port lepak kitorg selain lepak kat kedai mamak.=)

NABIL MENGAKU LEKA NIKMAT PEMBERIAN TUHAN

googled
Pelakon dan pelawak,Nabil terpaksa akur dgn keputusan buah hatinya,Irma Hasmie utk memutuskan hubungan mereka yg terjalin sejak 2 tahun lalu.Menurut laporan akhbar mingguan Ahad lalu,Irma dilaporkan enggan memulihkan semula hubungan mereka.

Ini pula kata-kata dari Nabil,

"Jika sebelum ini saya tidak mengaku kami berpisah, kini saya ingin katakan yang saya sudah solo. Mungkin sebelum ini saya terlalu leka dengan pemberian Allah S.W.T yang telah memberi kesenangan hidup, seorang kekasih yang cantik dan kerjaya yang bagus.''
"Setakat ini, tiada perancangan lagi untuk pulihkan hubungan kami. Saya cuma ingin memperbaiki diri saya dahulu, barulah saya baiki hubungan kami jika Tuhan izinkan. Lagipun dia dah kata tak mahu saya lagi.''
"Benda ini satu pengajaran buat saya. Mungkin selama ini saya lalai. Apa-apa pun, saya anggap perkara ini ada hikmahnya. Walaupun sekarang fikiran saya sedang serabut, saya perlu berfikir secara positif dan selesaikannya secara perlahan-lahan. Saya percaya ada orang lagi besar dugaannya berbanding diri saya." 


source

tweet..

Followers