Friday, March 18, 2011

SOALAN INTERVIEW YG BIASANYA AKAN DISOAL

Aku ade interview job pagi tadi kelam kabut aku dhlah bangun lewat,nak pergi interviewnyer  9am SHARP!!Hah aku ingat lagi pmpuan yg tepon aku aritu ulang2 kali die bgtau.Aku jawab  je Yeyeye saya paham dkt nak sepuluh kali gak.Takut tul die.

Mane2 interview aku pg mmg bapak ramai yg dapat interview.Jawatan kosong adelah dlm 4-5 tapi yg dtg berganda2.Ramai tu better utk majikan lebih banyak pilihan.Tapi rata2 jobless.Aku akui mmg  payah nak dapat keje sekarang banyak pesaing.Ko ingt ko dh cukup baik rupanya byk lagi yg lebih baik dr ko.Kesimpulannya ko kne jadi yg terbaik.Jangan lupa rezeki itu anugerah Allah kita kene usaha dan selalu berdoa saje.

Meh aku kongsi sedikit soalan-soalan temuduga yg biasa aku dapat.
1)Ceritakan tentang latar belakang anda?
2)Kenapa anda berasa layak utk memegang jawatan tersebut?
3)Apa yg anda tahu tentang jawatan yg anda pohon?
4)Jelaskan kekuatan dan kelemahan anda?
5)Apakah kebolehan istimewa anda berbanding yg lain?

Diharap post aku kali ni dpt memberi serba sedikit ilmu kepada anda yg bakal menghadapi interview dalam masa terdekat ini.

No comments:

tweet..

Followers

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers