Tuesday, May 31, 2011

SENSITIVE SKIN.

Klu kulit yang sensItif ni memang susah nak jaga kan.Kene guna lotion,body scrub,moisturizer and segala macam mak nenek beauty products.Aku salah seorang mangsa ''sensitive skin'' ni.Bila cuaca panas je kulit aku mula naik ruam dan mengelupas.Baru2 ni kulit aku mengelupas agakteruk dari biasa.Setiap 2 3 jam kene sapu lotion pelembap.


Bila mandi kene scrub2 nak buang sel kulit mati tu.Nasib baik jugaklah Olay body bath(recommended) aku tu untuk bagi moisture pada kulit. Jadi sepanjang dua minggu ni aku pakai long sleeve saje.NO 3 quater anymore,less expose to sunlight and put more moisturizer creams.Tak tahu brape lama baru ok,buruk na rupa kulit aku ni T_T



Bedak ni pun membantu jugak untuk hilangkan ruam.Mak aku katalah.

No comments:

tweet..

Followers

Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers