Friday, July 15, 2011

KERABU MANGGA TERBAEK!



Inilah kerabu yang aku kata sedap sgt tu.Yang ni aku tapau bebanyak nak makan kat rumah pulak.Ada satu lagi kerabu yang aku rasa terbaik di salah satu kedai kat Sungai Besi.Kedai tu bukak malam jer.Ok yang aku tapau ni dekat2 area aku jugak di Cheras.Sebab aku dah selalu sgt makan kerabu mangga ni lidah aku dh dapat agak jugak resepi nak membuatnyer.Meh aku share...

1)Mangga
2)Kacang panjang
3)Carrot
4)Tomato
5)Cili Padi
6)Air gula
7)Lemon
8)Garam & serbuk perasa

Cara nak buat tu u olls campur jer semua tapi hiris nipis2 panjang2 dulu biar senang ckit perasa tu nak menyerap.Air gula n perahan lemon jangan letak banyak sgt.Korang pandai2lah balancekan rasa tu.Resepi tu ikut tekak aku yg merasa ni klu tak jadik mintak maaflah yer.


No comments:

tweet..

Followers