Friday, April 29, 2011

MUJARAB UBAT SAKIT GIGI!KENA CUBA!

Sakit gigi aku dh semakin melarat-larat dah.Boleh pulak malam2 makin sakit rasanya.Farmasi dh tentu2 dh tutup kan.Kawan aku beli ubat sakit gigi dari kedai apek kt bawah rumah  aku ni je.Tapi tu pun tak ok jugak.


Baru teringat kawan aku ada kasi gambir asli Sarawak ni.Orang kata mmg bagus gune gambir klu nak ubatkan sakit gigi.Aku pun trylah.


Bagi sape2 yang tak pernah tengok gambir ginilah rupenye.Kecik jer kawan aku kasi ni.Die kata guna cikit jek.


Mula-mula potong cikit jer macam dalam gambar tu.Kecik ni pun kesan die mmg kaw-kaw lah!


Pastu basahkan dengan sedikit air pastu korang gosok-gosok dengan jari dan sapu kat tempat gusi yang sakit tadi.Amaran:Rasa die pahit sangat!

Kesannya korang boleh rasa selepas satu minit.Mulut akan mula rasa kebas dan boleh bertahan dalam setengah jam gtulah.Aku jamin  sakit gigi akan hilang^_^ Tetapi klu selepas tu gigi masih sakit lagi korang sapu lagi kat tempat yang sakit tu.Insyaallah baiklah tu.

Gambir ni sebenarnya adalah getah yg diambil dari batang gambir kemudian dikeringkan sebelum dipotong kecil-kecil.Aku pasti setiap lelaki tahu ape gunenya gambir ni kan.Dikatakan gambir lebih hebat dari Viagra.TETAPI penggunaan secara berlebihan adalah TIDAK DISARANKAN!Boleh buat korang mabuk tau!

Jadi kene hati-hati yer.Sakit gigi aku pun dah mulai kurang ni.=)

No comments:

tweet..

Followers